Caminades

Pel Camí Botànic – Millars

Al gust d’un camí botànic, no cal pujar ni caminar durant hores per obtenir una visió general de tot el departament.

1h20 / 3,4 km

situation

SITUACIÓ
Millars, a 14 km a l’oest de Perpinyà per la N116

parking

APARCAMENT
Coll del Bou, a 7 km al nord del poble per la D612 i la D38 (a la carretera de l’ermitatge de Força Real)

en-chemin

A DESCOBRIR PEL CAMÍ
Ermitatge del segle XVII de Força Real, descobrerta botànica, panorama dels Pirineus Orientals a 360°

FAUNA I FLORA

El camí botànic

El recorregut botànic de Força Real permet descobrir l’extraordinària diversitat de la flora mediterrània present en aquesta cimera. El camí, que travessa els turons, és una delícia per als sentits. Les diferents espècies que floreixen segons l’altitud, l’orientació i la qualitat del sòl, són indicades i presentades per panells il·lustrats. Cistes, alzines i kermes, verns corsos, cedre de l’atles, oliveres salvatges, pistatxo, eucaliptus, xiprers, pins, mimoses, ginesta. Aquesta gran diversitat de plantes acompanya el caminant al cim de la Força Real, el seu antic ermitatge, el seu relleu de televisió i el panorama de 360 ​​° en tot el departament.

ABALISAMENT

Groc

DIFICULTATS

2 a 3> pujada una mica difícil amb algunes lloses d’esquit relliscóses

1 Al Coll del Bou, prendre el camí pedestal botànic cap a l’esquerra. Després de dos giravolts, arribar a una bifurcació.

2 Abandonar el camí principal per girar a l’ esquerra. La ruta és de vegades empinada i avança en llocs sobre lloses d’esquist (resbalosa en temps de pluja: vés amb compte!). La pujada escarpada acaba a l’alçada del signe “Grande Euphorbe “. Segueix una petita baixada del turó. Trobar el camí al nivell d’un petit coll.

3 Continuar a l’esquerra uns 100m.

4 Deixar un camí cap a la dreta i continuar pujant per sota de la carretera.

5 Al giravolt abans de la baixada, tornar a trobar la carretera a la dreta, creuar-la i avançar pel camí que hi ha davant. Així trobar l’ermitatge. Avançar en el carreró pavimentat (petit calvari).

6 Anar a la taula d’orientació de l’ermitatge Força Real (mirador sobre la cadena dels Pirineus, a la bretxa del coll del Portús i a la caiguda de les Alberes a la Mediterrània).

> Possibilitat d’anar i venir al relleu de televisió per veure les Corberes, la Fenolleda, la plana del Rosselló i la Mediterrània

Tornar enrere fins al petit calvari.

6 Començar el descens del vessant sud per la ruta “Camí de la Creu / Volta al Coll del Bou”.

7 Abandonar el recorregut del Camí de Creu per continuar enfront, planer  i a la fletxa “Tornar Coll del Bou”. Tornar a creuar el camí d’accés a Força Real amb una dreta / esquerra que pren l’asfalt uns deu metres.

4 Agafar la ruta d’ascens fins al petit coll.

3 Continuar pel camí que recorre el turó pel seu costat sud.

2 Acabar el descens enfront per arribar a l’aparcament.