Caminades

Cotlliure – Portvendres

Escapada a l’assalt d’una vinya en terrasses, entre belles pedres i matolls, amb La Mediterrània als nostres peus …

3 h / 10 km

situation

SITUACIÓ
Cotlliure, a 28 km al sud-est de Perpinyà per la D914

parking

APARCAMENT
Del raiguer  al Fort Reial (pagant)

en-chemin

A DESCOBRIR PEL CAMÍ
Ermitatge Notre Senyora de Consolació, Museu d’Art Modern, vinyes, Fort de Sant Elm

PATRIMONI

Cotlliure, ciutat dels pintors

Difícil de ser insensible a l’encant solar i mediterrani de Cotlliure.
Des de l’antiguitat, els navegants fenicis, grecs i romans hi van fer freqüents parades.
Entre el 1276 i el 1344, els reis catalans de Mallorca donaran la seva noblesa a la petita ciutat portuària, venint els estius.
Construiran per a l’ocasió, sobre les restes d’antics edificis romans, el castell reial, emblema de la ciutat.
Al segle XX, l’excepcional lluminositat de Collioure atrau a molts artistes de prestigi (Picasso, Mucha, Braque, etc.).
És aquí on Matisse i Derain van crear el fauvisme durant l’estiu de 1905. D’aquí el sobrenom de “ciutat dels pintors”, ja que es va atribuir a la ciutat.

ABALISAMENT
Groc

DIFICULTATS
Cap

1 Des de l’aparcament, baixar cap a la rotonda. Agafar enfront del carrer del Temple que puja a l’esquerra d’aquest darrer. Baixar a sota de la via fèrria i seguir enfront del carrer de la Galera. Dirigir-se directament a la cruïlla pel camí de Consolació (fletxa “Consolació”), fins a una bifurcació.

2 Pujar a l’esquerra (fletxa “Consolació”): la carretera petita surt de la ciutat i s’aixeca al mig de les vinyes en terrasses. Baixar a sota d’un viaducte de carreteres i continuar enfront. Passar l’oratori de Santa Teresa d’uns 120 m i girar a l’esquerra uns metres.

3 Anar cap a l’ermitatge de Nostra Senyora de Consolació per la rampa de formigó pavimentada que comença a la dreta. Mentre evoluciona planera per 150 m, deixar-la i pujar a l’esquerra per pocs esglaons i arribar a l’ermitatge.

4 Baixar seguint la rampa per la ruta de pujada. 3 Agafar la carretera petita girant a la dreta; s’enfonsa a la vall, es converteix en una pista i després arriba a una petita carretera.