Caminades

L’ Albera

Aquesta excursió us ofereix un viatge al cor de l’Albera, dels seus suros, de la seva història i dels seus secrets. Des dels dòlmens fins als orris, entre els Pirineus i la Mediterrània.

3 h / 6 km

Dolmen de Na Cristiana, obres militars, capella, Puig Sant-Cristau

PATRIMONI
El dolmen de Na Cristiana
Identificat el 1887, aquest dolmen al passatge estret va ser estudiat i restaurat l’any 1970 per Joan Abelanet. Amb una habitació d’uns 5 m de llarg, aquest darrer és un dels dòlmens més gran del departament. La restauració va permetre la recuperació de la coberta així com un dels seus suports. Els contorns del túmul que l’envoltaven no estaven ben definits. A prop de l’edifici, es pot veure el caos de granit de gra fi, del qual s’extreuen lloses. L’excavació de l’habitació i el seu entorn ha ofert fragments de ceràmica romana i medieval, testimonis de molts canvis a l’edifici, sinó també de la ceràmica que data del Neolític (aproximadament -2200 abans de Crist), període de construcció.

ABALISAMENT
Groc

DIFICULTATS

Diversos passatges delicats

1 Passar davant de l’ajuntament, de l’alberg i agafar la carretera durant uns 250 metres fins a la ruta que puja a la dreta cap al bosc.

2 Prendre aquest camí pedregós que puja bruscament al bosc i porta al dolmen de Na Cristiana.

Continuar deixant el dolmen a l’esquerra. Passatges difícils amb belles vistes es succeeixen fins a arribar a un petit altiplà

3 El camí descendeix una mica al bosc (alguns passos delicats que sobresurten), i puja fins arribar a una plataforma clara, al coll de Llinas.

4 Continuar cap a la dreta, sempre costa amunt, fins al coll de la Branca.

5 El camí rocós i empinat condueix al cim del Puig Sant Cristau. Desviar a l’esquerra, trobareu la petita capella restaurada a la part superior i a la tornada passareu per cims rocosos (amb compte!).

Arribar al Coll de la Font.

6 La baixada es fa a través del bosc per un camí (una mica empinat i relliscós), fins arribar a la carretera enfront de l’alberg de Can Joan.

Arribar a l’aparcament de l’ajuntament per la carretera.